La mesura
de supressió d'aquesta paga extraordinària va entrar en vigor el 15 juliol 2012
quan el dret al seu cobrament havia començat el dia 1 de juny, si es tracta de
personal funcionari o en el cas del personal laboral depèn del que estableix la
seva conveni col · lectiu-.
Per
FSP-UGT, aquesta circumstància fa que en la data d'entrada en vigor del Reial
decret llei s'hagués consolidat la percepció d'una part d'aquesta.
En aquest
sentit, el sindicat entén que, de no aplicar el que exposa el paràgraf
anterior, estaríem davant d'un clar incompliment de les previsions establertes
en l'art. 9.3 de la
Constitució Espanyola pel que fa a la retroactivitat de les
normes quan suposen restricció o limitació de drets individuals.
Així ho
entén també la Defensora
del Poble en la resolució adoptada el passat 15 d'octubre amb motiu de la sol·licitud formulada per UGT sobre la presentació d'un recurs
d'inconstitucionalitat contra el Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol de
mesures urgents per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la
competitivitat.
A més,
aquesta resolució és la mateixa que està sent utilitzada com a base jurídica
perquè algunes administracions hagin decidit pagar la part proporcional de la
paga extra de Nadal.
(Europa Press)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada